Lite färg i vardagen

Sedan mitt senaste, allt för sällsynta blogginlägg har händelserna och lärdomarna varit många, nästintill lite för många, om nu det är möjligt.
Kyrkobesök, marknad, sportsturneringar, sleepover, loombands, projekt, chokladbollar och förra veckan nådde Johanna den gyllene åldern 21 år. 
Vi fick höra häromdagen att här säger man att vid 21 års ålder är då man börjar drömma om framtiden och få visioner för livet, ska bli spännande att nå denna ålder nästa vecka - tror jag. (?)


Något mer annorlunda från vardagen på skolan är mitt och Ellens lite mer kreativa projekt som äntligen tagit ett språng framåt.
Efter ett par missförstånd, inhandlingar, väntande, diskussioner och bollande av idéer har vi börjat måla i klassrummen till de tre yngsta klasserna, baby, nursery och pre-unit. Målaren som skulle målat grundfärgen dök inte upp på ett par dagar så vi bestämde oss för att ta saken i egna händer och började måla. 
Två dagar senare var rummet klart med färg, siffror och bokstäver och idag började vi skissa upp alfabetet och former klassrum nummer två som vi hoppas kunna ge färg åt i morgon.

Istället för en lång läsning tänkte jag ge er ett gäng bilder från de senaste veckornas vardag.

Johannas födelsedagsfirande, eftermiddagsfest med frukt, läsk & chokladbollar 





Sportturnering med skolorna i området och Ellen fyndade ett sockerrör för ca 1krona




Ellen och jag hade ett gäng tjejer från årskurs 7 på besök i lördags och den eftermiddagen bjöd på allt från skratt, loombands och chokladbollar.




Lite färg i vardagen:








Efter en lång dag med många om & men njöt vi av en liten aning molnig solnedgång tillsammans med Johanna och Elin som kommer spendera ett par dagar hemma hos oss.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0