Projekt: Vänner över gränser

Idag har jag gjort ett kärt återseende på min gamla grundskola i den skånska lilla byn Löberöd och hem kom jag med ett trettiotal brev som ska med i resväskan till Kenya. 
 
I och med att volontärperioden ingår i vår utbildning så ska vi ha ett projekt att jobba med under tiden vi är iväg.  
Oj, oj...första gången min klass fick begreppet "projekt" presenterade för oss blev vi nog alla lika förvirrade och tankspridda. Vi rynkade pannorna, tänkte högt och gjorde nog oss lite mer oroliga och förvirrade än nödvändigt. Sakta men säkert började lite pusselbitar trilla på plats hos oss alla och mina tankar slutade med att jag hamnade i årskurs fem på Ölyckeskolan i Löberöd. 
 
Projektet heter "Vänner över gränser" och går ut på brevväxling mellan årskurs 5 i Löberöd och några av de klasser jag kommer vara i under de kommande månaderna.
Projektidén togs med glädje och spänning emot när jag var och presenterade min tanke innan jul och idag var jag som sagt tillbaka i Löberöd och hämtade ett gäng brev från skolan som jag tar med mig till byn Nyansiongo.  
 
Ska bli roligt att få dela ut alla breven och se hur eleverna på Rianyaema Primary School tycker det är att ha en brevvän från Sverige för de jag träffade på Ölyckeskolan idag verkar tycka det ska bli riktigt roligt att få svar på sina brev.
Sen.. att få iväg svaren från Kenya inom inte en all för lång framtid ska också bli spännande, håller tummarna för att postsystemet är på min sida och saker och tid går smidigt och inga brev lyckas smita på vägen. Men det ska säkert gå bra. 
 
 
Följ min blogg med Bloglovin
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0