Gorilla tracking


Idag har jag fått vara med om något helt fantastiskt (precis som många andra dagar här i Uganda). 
Min dag började med alarmet ringde 3.15 innan vi gav oss iväg mot en av Ugandas national parker för Gorilla tracking. 
Jobbigt och krävande - ja
Underbart och häftigt - ja! 
Det var inga direkt stigar i skogen när vu spårade gorillorna, de bryr sig inte direkt om stigar utan tar sig fram överallt, så det var bara för oss att följa efter.
Totalt såg vi 26 gorillor innan trackingen var slut, varav tre- fyra stycken på bara 6-7 meters avstånd. Wow dessa fantastiska och häftiga djur, riktigt häftigt att fått se!

Tog såklart många bilder med min kamera så blev bara en med telefonen. 
Bild på den första gorillan vi såg idag: (även ledaren i den gruppen vi spårade och såg senare)


Lite landskapsbilder från bilfärden till nationalparken:





Ja, som ni själva räknat ut så har jag tillgång till internet, jag är iväg på ännu en liten minisemester i stan, Kisoro (ca 15km från Mgahinga där jag vanligtvis bor). Denna gången stannar jag här till måndag kväll. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0