Tidig "Julafton" i Uganda

Som ni vet befinner jag mig nu på hemmaplan igen (iallafall för ett tag, hihi). Alla bilderna från kameran är nu överförda till datorn så därför tänkte jag lägga upp en del här.

 

I och med att det är jul tänkte jag det kunde vara roligt att lägga upp lite bilder från när vi hade en lite tidig julafton på skolan. När jag hade spenderat ungefär en och en halv månad i Mgahinga blev paketet från Sverige äntligen levererat. Det vägde lite drygt elva kilo och där fanns en massa saker till skolan som mina föräldrar och systrar fixat. Bl.a Pennor, tennisbollar och 150 skrivhäften. 

 

Ett par dagar innan jag delade ut sakerna frågade jag efter en lista på alla elevers namn (dvs ungefär 100 stycken). Sen var det bara att börja. Jag skrev ett namn på varje häfte, det tog sin lilla tid men det var så värt den tiden!
När jag och lärarna visat upp alla saker utom skrivhäftena började jag och rektorn att dela ut häftena. Barnen fick komma upp i tur och ordning jag läste upp deras namn och hämta sitt alldeles egna häfte.

Så glada alla blev för sakerna går inte att beskriva och jag tror inte många här hemma kan förstå hur man kan bli så glad för ett skrivhäfte och en penna, men tro mig, man kan bli överlycklig. Man ska bara lära sig att uppskatta saker och ting. 

För mig var den här dagen minst lika rolig som julafton, en av de bästa dagarna jag fått vara med om, utan tvekan. Glädjen hos både barnen och lärarna går inte att beskriva, men kika på bilderna nedan så ser ni hur roligt vi hade. Tänker inte tråka ut er med mer tråkig text, njut istället av bilderna!

 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0