The hardest Word you can say is goodbye

Igår var det sista skoldagen för denna terminen, vilken innebar mycket blandade känslor. Vi delade ut barnens rapporter, vilket är hur de klarade sina slutprov och om de blev uppflyttade till nästa klass. Den här terminen var resultaten ovanligt bra sa lärarna, så roligt! Känns konstigt att jag inte kommer gå till skolan och träffa alla dessa härliga barn på måndag...

Föräldrarna var även på plats i går och såg barnen sjunga två sånger för dem som de övat in.
Jag och en annan lärarna övade hela eftermiddagen i torsdags med 15 av barnen inför avslutningen. En av låtarna var "Feliz Navidad" med både engelska och svenska. Tro det eller ej men barnen klarade väldigt bra att sjunga på svenska.

När vi sagt hejdå till alla barn och föräldrar följde lärarna med mig upp där jag bor för en avslutningslunch tillsammans. Vet inte hur många gånger de tackade mig för min tid här och de hoppas ha mig tillbaka nästa år (eller ja, så snart som möjligt). Sen var var det dags att säga hej då, men vi lovade varandra att det inte var ett hej då för alltid! 

Känns konstigt att jag inte är här om en vecka...nästa vecka vid den här tiden har jag sagt hej då till Mgahinga och mina vänner där (för denna gången) och befinner mig i Kampala, Ugandas huvudstad. Flyget lyfter 4.30 söndag morgon.

Dags att njuta av min sista vecka här oh på schemat står det bara massa roliga saker! 


Två bilder från när vi övade inför avslutningen:



Anna
2014-11-29 @ 12:58:24

Roligt att se och läsa, vilka härliga bilder, och vilka fina minnen du kommer bära med dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0