Introduktion

För en månad sedan tog jag studenten och om knappt två månader sitter jag på ett plan mot Uganda. Där kommer jag att arbeta som volontär på en förskola under 12 veckor.
 
Jag kommer att åka med volontärresebyrån Volontärresor AB --> https://www.volontarresor.se/ och två av bilderna i min header (de två bilderna längre ner i mitt inlägg) är hämtade från deras hemsida.
Projektet jag har valt och organisationen Mgahinga Community Development Organisation (MCDO) driver ligger i Mgahinga, i sydvästra Uganda.
Syftet med projektet är att öka utbildningsnivån i landet, vilket är mycket viktigt i ett utsatt land med en sådan tragisk historia som Uganda. Barnen behöver inte bara hjälp med utbildningen, utan de behöver också känna sig sedda och uppskattade. 
 
Här på min blogg kommer jag att läga upp alla möjliga tankar inför mig resa och såklart, huvudsaken med att jag startat bloggen: försöka blogga så mycket som möjligt nere från Uganda. (De gången jag får tillgång till internet på internetkaféerna).
 
 
 
 
 
 Har ni frågor eller önskemål på vad jag kan ta upp här så var inte rädda för att höra av er. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0