Läser swahili och äter malariatabletter

Ja, nu börjar det verkligen närma sig!

Två veckor från nu sitter jag på planet mot Uganda, två veckor är ju ingenting. Två veckor innan avresa betyder även start med malariatabletter och packlista. Med tanke på att jag ska iväg fem dagar till tyskland veckan innan jag åker krävs det en del planering nu. Allt i medicinsk väg är i stort sett klart, det som fattas är påfyllning av mina vaccin, vilket kommer att göras bara fyra dagar innan jag ger mig av.

Min sjuksköterska till mamma har såklart fyllt upp en påse med olika bra-att-ha-saker. (Ni som känner henne förstår vad ja mena), jag har nu allt från handsprit till plåster och värktabletter.


Igår hade jag och en del av mina nära vänner en liten avskedsmiddag för mig på ett ställe i Lund. Det var en väldigt bra och trevlig kväll med prat från allt mellan himmel och gjord, både hur sommaren hade varit (en del ab oss hade inte setts på hela sommaren) och vad som komma skall.

Mina kära vänner Hanna, Amanda och Louise gav mig boken “Swahili för svenskar” som jag började läsa lite i idag. En perfekt bok med både ordlista, gramatik och välbehövligafraser från svenska till swahili. Känns fantastiskt att ha så fina vänner som kan göra en fredagskväll i en bar så rolig och trevlig.

 
 
Nu ska jag fortsätta min nedräkning samtidigt som jag ska läsa lite swahili (tur ingen hör mig när jag försöker sitta och uttala alla dessa nya ord och stavelser). 
 
 
                             
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0