Andra spännande saker

Förutom våra workshops med skolan har det hänt en del andra spännande saker också såklart. 
I måndags var vi på marknad och handlade på oss allt från tyger till tomater, marknaden ägde rum i Kisoro (1,5 mil ifrån där vi bor). Vi bestämde oss för att det var en lagom promenad så vi gick hela vägen, kanske inte det smartarste med tanke på att Mount Muhabura stod på schemat nästa dag.

Efter fem timmars haik på tisdagen nådde vi äntligen toppen av det högsta berget i detta området. 
Utmattande är bara förnamnet om man säger så.
Efter en liten lunch började vi vandra nedåt igen och jag tror aldrig det varit så gott med mat i magen som efter en heldag upp och nedför berget. Nu har jag tagit mig upp för två av tre berg här, nästa gång står Mount Gahinga på tur. 

Idag åker jag och Hanna iväg till Queen Elisabeth på ett par dagars safari, på tisdag är det utflykt med skolan och sen börjar vi resan hemåt på onsdag. 

Det var allt för nu, massa resekramar från systrarna Fridh.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0