Independence day och minisemester

Vet inte riktigt var jag ska börja men gör det logiskt: skriver om min dag.
Idag är firar Uganda Independence day, vilket betyder firande i stan och ingen skola. 
Firandet bestod av en lång cermoni i stan med tal av en del "stora" personer, sång, dans och en parad där allt från militärer, orkestrar och skolor gick med, det var riktigt roligt att se! Har en massa bilder, dock i min kamera så kan inte lägga upp dem här än.

I morgon får jag vara ledig så kommer stanna kvar i stan (och ha tillgång till wi-fi) till lördag så är i väg på en liten mini-semester kan man säga. 
Jag bor på samma hotell som jag gjorde min första natt här i Uganda, wow kan inte riktigt fatta att det redan gått en månad sen jag var här sist, var har tiden tagit vägen?! 

Tänkte jag skulle visa er hur jag bor i vanliga fall, i en liten Banda på en camping precis intill Ugandas Nationalpark. De tre första bilderna är från mitt rum (lägg märke till min fina inredning med bilder och blommor på väggen. Blommorna har eleverna på skolan plockat till mig) och de andra bilderna är hur det ser ut lite runt omkring. 











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0