Dag 42- Du är Värd mer än Guld

Vi alla har våra rutiner, var vi än befinner oss. Jag tänkte berätta för er av en av mina morgonrutiner, och ja, det är okej att känna lite avundsjuka.
Ungefär två veckor innan jag gav mig av mot Afrika gav en av mina fina vänner Josefin Nilsson mig en liten glasburk, fylld med små lappar med olika inspirerande meningar och ord på.
"Här Ebba, det finns en lapp för varje dag i Afrika." Så, varje morgon innan jag går för frukost sätter jag mig i lugn och ro på sängkanten och öppnar en lapp.
-varje dag får lapparna mig att le, ibland blir jag så rörd så jag kan skymta en tår i min ögonvrån.

En morgon förra veckan vaknade jag upp med en aning hemlängtan, sånt som kommer naturligt när man är iväg, trots att man trivs bra där man befinner sig.
Just den är morgonen längtade jag hem men när jag vecklade upp lappen blev allt genast mycket bättre. Det stod:
"Ny dag, nya tag!" Jag tog ett djupt andetag och dagen blev riktigt bra, fick nya krafter genom att läsa lappens positiva energi.
Detta är bara ett exempel, andra saker det har stått på lapparna är:
"Borta bra men hemma bäst", "You light up the dark" och "Vi tänker ofta på det vi inte har men sällan på det vi har".

Det är många som skickar till mig när jag har internet och frågar hur jag har det, men Josefin du tänkte steget längre- och det är jag jättetacksam för!
Kommer kännas väldigt jobbigt att öppna den sista lappen...
Idag stod det, som ni kan se i rubriken "du är värd mer än guld".



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0