A day in paradise

Idag var jag som sagt också ledig med tanke på att jag är kvar i stan. Vi begav oss då till Lake Montanda, enligt mig: paradiset. 
Jag trodde inte Ugandas landskap kunde imponera på mig längre, men ack så fel jag hade. 
Wow känns som jag varit i paradiset, ni anar inte hur vackert här är, en stor sjö, massa berg, solsken och underbar utsikt. 
Till sjön så promenerade vi (ca en timmes promenad upp och ned för en massa kullar) och tillbaka till stan tog vi Boda-Boda, motercykeltaxi. Bli inte oroliga, de kör inte som galningar!
Vi tog oss även en paddeltur på sjön ut till en ö där de har en liten camping där vi unnade oss vars en läsk innan vi paddlade tillbaka och nästan precis när vi stigit i land kom regnet, ibland har man tur. 
Här kommer ett gäng bilder från dagen, som någon vis person en gång sa; en bild beskriver mer än tusen ord.

På promenad till sjön


Vid en annan camping som drivs av samma projekt som jag bor på och jobbar med

Ute till sjöss och paddlar kanot

Utsikt från ön 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0