Mgahinga Community and Nursery School


Tänkte berätta lite om skolan där jag "jobbar" och trivs jättebra. Där finns 99 elever och 8 lärare, inklusive mig. Barnen är mellan 3 och 14 år och klasserna är baby class, middle class, top class och primary 1 till primary 5. Som jag skrivit innan är jag lärare i engelska, matte, idrott och när möjligheten finns; datorkunskap. Ni skulle se hur barnen skiner upp av glädje varje gång jag är läraren som stiger in i klassrummet och ännu gladare blir de när jag sjunger med dem.

Skoldagarna är från 8-17 med rast(frukost) 10-11 och lunch 13-14. 

I och med att jag kommer stanna hela terminen fick jag en plats på "personaltavlan" och mitt eget ansvarsområde, jag är ansvarig för datorer och sport. 
Lärarrummet/kontoret på skolan:



Två gånger den senaste tiden har kag haft med trombonen i skolan och wow så roligt vi hade! 




Lite andra bilder från skolan:








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0